lördag 10 maj 2014

Daydreaming ...


Inspiration för retro kök

De vanligaste retroköken är nog ett kök i pastellfärger, såsom mintgrönt, babyrosa och babyblått. En annan modell är kök i svart, vitt och rött. I mitt framtida hem ska jag nog köra på svartvitt, med detaljer i orange och rött. Jag skulle nog välja att köra möblerna i svartvitt, eftersom det är lättare att byta ut detaljer om man tröttnar på färgen, än vad det är att t.ex. måla om en stor möbel. Burkar, kastruller, köksredskap, gardiner, dukar, kylskåp, tavlor osv. osv... Listan kan göras lång med detaljer som man kan välja i en tjusig färg.

Fastän jag ofta drömmer om ett svartvitt kök (svartvitt rutigt golv är ett måste!) så gillar jag ändå pastellfärgerna. Ifall man inte kan bestämma sig går det absolut att blanda, i retro stilen finns inga gränser! Själv tror jag att jag skulle satsa på pastellfärgerna i ett arbetsrum eller badrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar