tisdag 13 maj 2014

Sommarlov? Ja, tack!

Även om my big secret, om-jag-hade-alla-möjligheter-i-världen-dröm är att vara lyxig hemmafru och sitta och pyssla hela dagarna, så är ju verkligheten nåt helt annat, haha. Studierna skulle iallafall behöva komma högts upp på min prioritetslista just nu. Detta läsår börjar gå mot sitt slut, men ännu finns ett par uppgifter kvar. Bland annat att skapa en företagsidé, precis som det vore ett riktigt företag, med låneoffert från banken, investeringskalkyl, budget osv, osv. Det finns bara en liten hake: Det är inte på riktigt. Alltså, vi ska inte skapa företaget på riktigt, utan bara göra allt som att det vore på riktigt. Suck... Min pojkvän som läser företagsekonomi försökte lära mig lite i excel idag, vilket jag i och för sig förstod ganska bra... Men kalkylen är bara en del av hela arbetet, så det är mycket annat jag borde ta itu med... Idén är väl någorlunda klar, men alla beräkningar och räntor hit och försäkringar dit, ja ooooork iiiiiiint. Int idag.
Dessutom borde jag bli klar denna vecka i och med att jag börjar mitt underbara sommarjobb nästa vecka. Jej! Som kanske märks så börjar min studiemotivation vara ärligt talat i botten, vilket är ganska vanligt den här tiden på året. Lagom till hösten har jag igen tröttnat på sommarjobbet och då går det bra att sitta i skolbänken igen, och jag orkar näästan till jullov. Ganska knepigt egentligen, hur man tänker. De som planerar utbildningar borde nog tänka på det, att studerande är tröttast på våren och strax före jul, och borde lägga in alla flummiga, lätta, man-kan-bullshitta-sig-igenom-tenten - kurser under just dessa perioder.
Jag borde sitta med i utbildningsnämnden. Eller whoever det är som gör våra scheman. Nåja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar